جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۶
کد خبر: ۷۲۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

سرمربي تيم فوتبال زير22 سال مشخص شد

هومن افاضلي، سرمربيگري تيم ملي فوتبال زير 22 سال ايران را پذيرفت و جانشين عليرضا منصوريان شد.
به گزارش شهر، افاضلي پيشنهاد خود منصوريان به کفاشيان بود که سه‌شنبه وقتي تصميم گرفت از تيم زير 22 سال جدا شود، نام او را اعلام کرد و در عين حال گفت هنوز مشخص نيست افاضلي هدايت اين تيم را در وضعيت فعلي بپذيرد که اگر چنين کند ريسک بسيار بزرگي را انجام داده است.

اما هومن افاضلي پس از درخواست مسوولان فدراسيون فوتبال نهايتا سرمربيگري اين تيم را پذيرفت و قرار شد ساير مربيان اين تيم شامل: محمد خرمگاه، علي چيني و منصور رشيدي که پيش از اين دستياران منصوريان بودند، در کادر فني باقي بمانند.

افاضلي با توجه به محدوديت هاي ايجاد شده براي تيم زير 22 سال در استفاده از تمامي بازيکنانش، با کمک منصوريان ليست 23 نفره‌اي را از ميان 47 بازيکن پذيرش شده در AFC انتخاب کرد تا با آنها راهي مسابقات قهرماني زير 22 سال آسيا در عمان شود.

مشکل اصلي تيم زير 22 سال هم‌زماني مسابقات عمان با رقابت‌هاي ليگ برتر است که باعث شده باشگاه‌ها نتوانند از مهره‌هاي کليدي‌ ملي‌پوش خود چشم‌پوشي کنند. تيم‌هايي مانند نفت تهران، پرسپوليس، ذوب‌آهن و سپاهان بيشترين سهم را در تيم ملي زير 22 سال داشتند که سرانجام فدراسيون تصميم گرفت از اين بازيکنان در بازي‌هاي عمان استفاده نکند. البته محمدرضا خانزاده از ذوب‌آهن و سه بازيکن اصلي تيم نفت همچنان جزو ليست 23 نفره تيم ملي هستند که هنوز مشخص نيست باشگاه‌ها و فدراسيون در اين باره چه تعاملي خواهند داشت.

چهارشنبه ليست 23 نفره تيم ملي براي تاييد نهايي به AFC ارسال شد و اکنون هيچ بازيکني را ديگر نمي‌توان به آن اضافه کرد و هر بازيکني از ليست کم شود،‌ اين تيم بايد با يک يا چند بازيکن کمتر به عمان برود. يکي از علت‌هاي بروز اين مشکل هماهنگ بودن تقويم مسابقات آسيايي با برنامه ليگ‌ کشورهاي شرق آسياست، در اين مقطع زماني ليگ‌ کشورهاي شرق آسيا تعطيل است اما کشورهاي غرب آسيا با جديت مشغول برگزاري مسابقاتشان هستند.

مسابقات قهرماني زير 22 سال آسيا از دومين دوره‌اش اهميت پيدا مي‌کند چون حکم بازي‌هاي انتخابي المپيک 2016 ريودوژانيرو را خواهد داشت؛ بنابراين اولين دوره اين رقابت‌ها از نظر AFC صرفا با رويکرد فستيوالي برگزار مي شود تا به نوعي اعلام موجوديت کند.

همچنين AFC هيچ سيدبندي را براي اين بازي‌ها در نظر نگرفت، تا جايي که سه تيم مدعي ايران، ژاپن و استراليا در يک گروه قرار گرفتند! حتي AFC فاصله بين بازي‌ها را هم 48 ساعته در نظر گرفته که معمولا در تورنمنت‌هاي معتبر بين‌المللي يک تصميم کاملا نامعقول است!

تيم ملي زير 22 سال ايران يا بهتر بگوييم تيم ملي جديد زير22 سال ايران تمريناتش را از چهارشنبه آغاز خواهد کرد و تکليف حضور بازيکناني که همچنان بر سرشان اختلاف وجود دارد هم تا آن زمان مشخص مي‌شود.

تيم زير 22 سال ايران در مسابقات عمان با تيم‌هاي استراليا، ژاپن و کويت هم‌گروه است. برنامه مسابقات اين تيم به شرح زير است:

يکشنبه 22 دي 92

ايران - ژاپن ، ساعت 19:30، ورزشگاه رويال عمان پليس مسقط

سه‌شنبه 24 دي 92

ايران - استراليا، ساعت 16:30، ورزشگاه رويال عمان پليس مسقط

پنج‌شنبه 26 دي 92

ايران - کويت، ساعت 16:30، ورزشگاه سيب اسپورت عمان 
منبع: ایسنا
نظر شما